2 maja 2022
Multi-Vendor 4.14.3
Właśnie opublikowaliśmy wersję 4.14.3 programu CS-Cart i Multi-Vendor. Ta wersja poprawia błędy i przynosi niewielkie usprawnienia. Pełna wersja zmian znajduje się w dokumentacji. W tym artykule omówimy tylko najważniejsze zmiany.

Poprawki do pakietów produktów
Pakiety produktów to dodatek który pojawił się w wersji 4.14.1. Umożliwia tworzenie zestawów produktów i oferowanie ich po zmodyfikowanej cenie. Od wersji 4.14.1, otrzymaliśmy wiele sugestii na temat poprawek do dodatku. Część z nich wprowadziliśmy w wersji 4.14.2. Wersja 4.14.3 dodaje kolejne usprawnienia.
Poprawiliśmy wygląd pakietów produktów na frontendzie:

  • Sekcja z pakietami jest większa i nie jest schowana za zakładką przy produkcie.
  • Klienci widzą cechy i opcje produktów w pakiecie.
  • Jaśniej przedstawiona wysokość zniżki.
  • Dodanie produktów do koszyka jest łatwiejsze.
  • Poprawiliśmy wydajność dodatku. Teraz CS-Cart szybciej obsługuje pakiety zawierające wiele produktów z różnymi wariantami. Zapytania do bazy danych zostały zoptymalizowane, tak aby pobierane były wyłącznie informacje które są wykorzystywane podczas przedstawienia pakietów klientom.
  • Wprowadziliśmy też poprawki do wyświetlania opcji i cech produktów:
  • Zdjęcie produktu zmienia się prawidłowo, gdy klient wybierze inny wariant produktu;
  • Jeżeli produkty zawierają zarówno cechy, jak i opcje, możesz stworzyć pakiet składający się z tych produktów. Klient wybiera cechy i opcje osobno dla każdego produktu.
  • Usprawniliśmy zarządzanie uprawnieniami do edycji pakietów produktów. W poprzednich wersjach, na przykład, uprawnienie do przeglądania listy produktów nadal pozwalało na kasowanie produktów z pakietów. Teraz administrator bez pełnego dostępu do produktów, nie będzie mógł ich usuwać z pakietów.
  • Poprawiliśmy wyświetlanie produktów z zerowym stanem magazynowym. Jeżeli śledzenie stanów jest wyłączone, produkty z zerowym stanem nadal będą widoczne w sklepie i klienci będą mogli zakupić pakiety zawierające te produkty. I odwrotnie - jeżeli produkty z zerowym stanem są ukrywane, powiązane z nimi pakiety również będą ukryte.
W pełni przetłumaczony CS-Cart z domyślnie dostępnymi tłumaczeniami.

Choć CS-Cart jest rozwijany w języku angielskim, jest używany na całym świecie. Klienci zdecydowanie wolą używać programu przetłumaczonego na ich język. Nasi partnerzy z całego świata pomagają nam przygotowywać tłumaczenia.
Takie podejście ma jednak też wady. Na przykład, tłumaczenia dla niektórych języków nie były kompletne. Rozumiemy, że w pełni przetłumaczony program jest istotny dla szybkiego startu projektu. Dlatego rozważamy dokończenie tłumaczeń na niektóre języki z pomocą tłumaczenia maszynowego (które z roku na rok jest coraz lepsze). Naszym celem jest oszczędzić czas klientom którzy chcą otworzyć swój sklep i Marketplace tak szybko, jak to możliwe.
Od wersji 4.14.3, CS-Cart i Multi-Vendor są przetłumaczone na 25 języków. Nowe instalacje będą miały te tłumaczenia dostępne domyślnie. Jeżeli aktualizujesz program, najnowsze paczki z tłumaczeniami można pobrać z translate.cs-cart.com.
Automatyczne rozdzielanie pieniędzy

Powyższe zmiany w Stripe Checkout działają również w Stripe Connect, rozwiązaniu dla sklepów Marketplace. Gdy klient zapłaci za zakupy, na przykład w ratach, scenariusz może być następujący:
  • Otrzymujesz pełną sumę za zamówienie;
  • Stripe Checkout rozdziela fundusze pomiędzy sprzedawców
  • Kupujący płaci w ratach do Klarny lub Afterpay.
Możliwość użycia Apple i Google Pay w Multi-Vendor zasługuje na wzmiankę. Teraz właściciele Marketplace mogą rozdzielać automatycznie pieniądze z tych metod płatności.
Na dodatek, skonfigurowanie Stripe lub Stripe Connect i włączenie Stripe Checkout w konfiguracji wystarczy, aby obsłużyć wszystkich klientów. Klienci wpisują swój adres i informacje kontaktowe w checkoucie, a następnie przechodzą do Stripe aby wykonać płatność. W zależności od podanej lokalizacji, Stripe automatycznie wyświetli dostępne opcje płatności.

Dostęp do zasobów poprzez Centrum Pomocy w sklepie

Ważną częścią pracy ze sklepem lub systemem Marketplace jest korzystanie z helpdesku. Jednakże, CS-Cart ma też dużo zasobów zawierających użyteczne informacje: dokumentację, tutoriale video, akademię, forum. W wersji 4.16.1 zebraliśmy nasze zasoby w jedno miejsce —Centrum Pomocy. Zaktualizowane Centrum Pomocy jest wygodniejsze w użyciu, a jego zawartość została podzielona na sekcje:
  • Informacja o funkcjonalności powiązanej ze stroną na której się znajdujesz. NA przykład na stronie z produktami wyświetlą się artykuły o zarządzaniu produktami.
  • Komunikacja ze wsparciem technicznym, oraz status ostatnich zgłoszeń.
  • Zmiany w CS-Cart oraz inne ważne wiadomości.
  • Linki do innych zasobów, takich jak fora, blogi etc.
Administratorzy mogą dodawać opinie o produktach

CS-Cart umożliwia klientom dodawanie opinii o produktach poprzez specjalny dodatek. Niektóre sklepy jednak używają zewnętrznych serwisów aby zbierać opinie klientów. Gdy klient zostawi taką opinię, warto skopiować ją do odpowiedniego produktu w sklepie.
W poprzedniej wersji, administratorzy mogli jedynie edytować istniejące opinie. Zmieniliśmy to w wersji 4.14.3: poprzez zakładkę “Opinie” admini mogą dodawać własne opinie.
Klucze w Google reCAPTCHA są wymagane

Dodatek Google reCAPTCHA wspiera dwie wersje reCAPTCHA versions: v2 (wybierz wszystkie kwadraty z…”) i v3 (niewidzialna reCAPTCHA). Aby używać reCAPTCHA w sklepie, należy wpisać klucze API w ustawieniach.
Od 4.14.3, jeżeli reCAPTCHA v2 i/lub v3 jest wybrana dla niektórych obiektów w sklepie, pola z kluczami API stają się obowiązkowe. Dzięki temu, administratorzy nie zapomną o wpisaniu ich przed otwarciem sklepu.
Poprawki do Magazynów

Dodatek Magazyny umożliwia ustawianie różnych ilości produktów dla każdego sklepu lub magazynu. W wersji 4.13.3 poprawiliśmy kilka problemów z tym dodatkiem, związanych z przeliczaniem stanów magazynowych. Na przykład:
  • Poprawiliśmy wyszukiwanie po ilości produktu w panelu administracyjnym. Na przykład, jeżeli produkt nie był dostępny w każdym magazynie, nadal pokazywał się w wynikach wyszukiwania jakby jego sumaryczna ilość była niezerowa.
  • Poprawiliśmy problem z wieloma storefrontami, który pojawiał się gdy każdy storefront miał własne magazyny. W poprzednich wersjach, jeżeli produkt nie był dostępny w jednym storefroncie, sumaryczna ilość produktu nie obliczała się poprawnie. Teraz obliczenia zostały poprawione.
Automatyczne generowanie mapy strony

W poprzednich wersjach, jeżeli dodany został nowy produkt lub strona, dodanie go do mapy strony wymagało ręcznego zregenerowania mapy z poziomu dodatku. Od wersji 4.14.3, mapa może być generowana automatycznie. Instrukcje jak skonfigurować automatyczną regenerację znajdują się w dodatku “Mapa strony Google”.
Wersja 4.14.3 zawiera znacznie więcej zmian. Pełna lista dostępna jest w changelogu.

Aktualizacje do wersji 4.14.3 są już dostępne. Jak zawsze, pakiety aktualizacyjne są rozsyłane stopniowo, aż trafią do wszystkich posiadaczy licencji. Jeżeli zatem nie widzisz wersji 4.14.3 w Centrum Aktualizacji, spróbuj ponownie później.

Made on
Tilda